What is the Langford Method?

El Método Langford son programas auto-instructivos fáciles de usar que permiten trabajar habilidades emocionales que generan las condiciones necesarias para desarrollar, ejercitar y dominar diferentes habilidades cognitivas y motoras, tanto para niños, niñas y jóvenes.

¿Cuáles son estos programas autoinstructivos?

THE SHAKA PROGRAM

Niños y niñas de 4 a 5 años.

Material audiovisual y libro de ejercitación para desarrollar y ejercitar expresión oral, corporal, vocabulario y ejercitación grafomotor en Español.

THE BOOMERANG PROGRAM

Children ages 6 to 9.

Material audiovisual y libro de ejercitación para ejercitar y/o dominar en forma oral y escrita 25 palabras en Inglés.

THE BAMBOO PROGRAM

Children ages 6 to 10.

Material audiovisual y libro de ejercitación para ejercitar y/o dominar sumas, restas, multiplicaciones y divisiones.

¿CUÁNTAS?

Personas que han trabajado con el método.

Durante estos 10 años (2009-2019), Flowing ha trabajado con más de 35.000 personas en Chile y Perú.

  • HOW DID IT EMERGE?
  • HOW DO THE PROGRAMS WORK?
  • RESULTADOS

For over 30 years Sylvia Langford has been observing people of different ages in order to understand what are the driving forces behind human beings and what moves them to seek out their goals and overcome their challenges despite their personal, family or social circumstances. She worked with over 14,000 people to arrive to the conclusions that underpin her reflections and proposal.

Después de nueve años de experimentación, observación y trabajo con 23.662 personas en terreno, el 2017 concluye esta etapa, logrando consolidar el método en programas para desarrollar, practicar y dominar habilidades emocionales, cognitivas y motoras tanto para niños y niñas de edades pre-escolares como escolares, al igual que para jóvenes y adultos.

“What we hope for the future. That this be a seed that inspires many people to endow children with tools, to stop talking about education and leaving it up in the air, to stop criticizing without doing and to be able to start showing a different path to families and schools.”

Sylvia Langford.

Cada programa consta de material audiovisual y un libro de ejercitación organizado en 50 sesiones.

Children work first with the audiovisual material and then with their workbook.

Total daily work time: 5-15 minutes.

"We have been working with this method for 4 years and I have observed how the children who started in pre-kindergarten and today are in grade four have had an important change in the way they live, see and act and have been gradually increasing their performance and scores in the SIMCE."

Alejandra Araya, Head Colegio María Escobillana, Graneros, Chile

A kindergarten class working on session 13 Shaka Morado program:

Colegio Gabriela Mistral, Coronel, Chile

Los programas desarrollan diferentes habilidades emocionales, cognitivas y motoras, según el programa como:

  • Cálculo mental (sumas, restas, multiplicaciones y divisiones).
  • Aprendizaje oral y escrito de vocabulario en Inglés, Español y Chino Mandarín.
  • Expresión oral y corporal.
  • Ejercitación grafomotor.
  • Self-control, peace, tranquility and respect.
  • Good studying habits: a clean working place, correct posture and holding the pencil.
  • Autonomy: follow instructions, make decisions and execute.
  • Insight: take conscience of the effort done during the activity
  • Self-discipline: carrying out systematic work with effort. 

“I think it is a method that allows the development of different skills that are not currently being addressed in the educational system”

Natalia Salvo, Asesora Pedagógica, Puente Alto

Results of the Boomerang English I and II program.

Escuela Michaihue, San Pedro de la Paz, Chile

Colegio María Escobillana Guzmán, Graneros, Chile