Who`s Sylvia Langford?

Sylvia Langford creator of the Langford Method is a psychologist, writer and entrepreneur who for more than 30 years has dedicated to observe, investigate and work with people of different ages, to understand what are the motors that sustain human being and moves it to achieve their goals and overcome their challenges, despite their personal, family, cultural and social circumstances.

Her questions began as a high-performance athlete, continued as a coach, and were consolidated in her work with people with special needs and attending families who had problems with their children, such as behavioral, emotional, learning issues, as well as, the famous attention deficit disorder. (ADD)

Work with more than 14,000 people that helped to arrive to her work proposal, the Langford Method.

Para poder consolidar su propuesta de trabajo, el año 2009 comenzó a recorrer Chile, primero sola y después junto a su equipo y en el 2011 cerró su consulta. Necesitaba más experiencia en terreno, aprender, conocer diferentes realidades lejos de su consulta y hacer adaptaciones para que el método Langford fuera simple, claro y transversal a diferentes realidades.

“We hope in the future that this is a seed that motivates many people to give tools to children. To stop talking about education in the air, to criticize without doing and we can begin to show a different path to families and schools”. 

 Sylvia Langford

Sylvia Langford working with the Langford Method in a school

During these nine years she has traveled more than 1,000,000 kilometers in a truck throughout Chile, also by plane to the farthest points.

 

Continuó reflexionando sobre educación y su propósito… comprendió la importancia de la formación humana en edades hasta los 12 años, es decir, formar buenos hábitos, los cuáles no se enseñan sino se muestran a través de la coherencia y la sistematicidad. Lo incluyó en el material audiovisual de los programas: generando buenos hábitos como sentarse bien, tomar bien el lápiz, autocontrol, autonomía, un orden para trabajar, la importancia de hacer (autodisciplina), respeto, paz y tranquilidad.

Después de nueve años de experimentación, observación y trabajó con 23.662 personas en terreno, el 2017 da por concluida esta etapa, logrando consolidar el método en programas para desarrollar, practicar y dominar habilidades emocionales cognitivas y motoras tanto para niños, niñas de edades pre-escolares como escolares, al igual que para jóvenes y adultos.

En 2018 comenzó a trabajar en Perú con su propuesta con los mismos resultados que en Chile, logrando el objetivo que los programas sean transversales a todo tipo de realidad.

Presenta su propuesta del método Langford en el Congreso Mundial de Salud Mental en Atenas, Grecia el año 2009 y luego en el 2013 en la Ciudad del Cabo, Sudáfrica.

En el 2011 UNESCO para Latinoamerica y el Caribe hace un reconocimiento de la propuesta como Educación para la Paz.

Today, her company Flowing and the Langford Education Corporation, created together with her daughter and son Joyce and Mark, collaborate or have collaborated with public institutions such as FOSIS (Solidarity and Social Investment Fund), JUNJI (National Board of Kindergartens) and SENAME (National Service for Children). She also works in private institutions, both educational and business.

Desde el 2013 su empresa elabora, publica, vende y distribuye sus publicaciones y los programas del método Langford. A contar del 2019 su Corporación Educación Langford también distribuye su propuesta de trabajo.

Her work has generated great interest and has been followed by various media. They can be highlighted, among others:

1. INTERVIEWS

  • Paula Magazine, “La Psicomaga” (2008).
  • “Una Belleza Nueva de TVN” program with Cristian Warnken (2010).
  • “Mucho gusto” program Megavisión (2014).
  • “Nicolate” program with Nicolás Larraín TV Cable (2014).
  • “Caso a Caso” program with Eli de Caso Red television(2014).
  • “Bienvenidos” program in Canal 13 (1017).
  • “Inspiradores” program in Chilevisión (2017).
  • Interview “Cable Andino Perú” (2018)
  • Debate of Education in Huaraz, Peru (2018).
  •  

2. ARTICLES:

  • “La revolución Langford” published in 2013 in “Revista Ya” magazine, in El Mercurio newspaper.
  • “El transformador impacto del Método Langford en los espacios educativos” in El Día La Serena (2014) newspaper
  • “El Método para no formar mamones”, Austral en Osorno newspaper (2014).
  • “El error de la Sobreprotección de los Adultos”, El Pingüino newspaper de Punta Arenas( 2015).
  • “Criar es difícil, es hacerse cargo del hijo y dejar de echarle la culpa a otros”, Austral de Temuco newspaper (2015).
  • “Hablamos que la educación está mala, pero no hablamos de niños”, Austral de Temuco newspaper (2015).
  • “Jugar es vivir”, Austral de Temuco newspaper (2016).
  • “Un camino para que los alumnos sean protagonistas de su vida”, Austral de Temuco newspaper (2016).
  •  

3. REPORTS:

  • EMOL “La Psicóloga que ayuda a no criar hijos ´mamones`”(2014)
 

4. MONTHLY INTERVENTIONS:

  • As a panelist in the program with Eli de Caso, “Alo Agricultura” in the radio station Radio Agricultura (2012-2017).

She has received the following awards:

  • 2007 International Women`s Day for her outstanding career and contribution to the commune of La Reina, delivered by the Mayor Luis Montt and the Municipal Council, Santiago, Chile
  • 2014 100 Women Leaders of Chile in 2014, Economy and Business of El Mercurio Newspaper, Santiago, Chile.

  •  

Media